top of page
Grapefruitpartje

bekijk deze video om te zien hoe je de app instelt

appbijhouden

Calorienentellen? Pff wat een gedoe.... Jup. Het is even een gedoe.. maaar ook heel intressant. Je gaat op deze manier veel meer producten leren kennen,veel meer over jezelf leren en hierdoor krijg je veel meer inzicht en eet je bewuster! Tuurlijk hoef je niet je hele leven calorrieen te tellen, maar voor nu eerst even wel. Dit omdat je er van leert en inzicht in krijgt. Als je je eigen schema's wilt maken is het super belangerijk om dit wel GOED te doen.  Daarom werk ik met de app Calorieenteller van Virtuagym, Een simpele app waar je al heel snel duidelijkheid krijgt.  Je hoeft de app alleen te gebruiken op SPORTDAGEN. Dus niet op lowcarb dagen,omdat je dan even vrij bent van het kcal tellen. Je eet die dagen alleen maar gezond dus no worries about to much kcaloriees! Bekijk de video hierboven voor uitleg. Het is in het begin een grote puzzel om alle waardes correct te hebben! Verwacht niet gelijk perfectie maar LEER! 

Energiewaarde kcal zijn erg belangrijk. Van de coach krijg je een aantal kcal toegewezen. Dit ga je eerst 3 weken proberen vol gehouden. Mocht dit niet bij jou passen, wordt al snel in overleg dit aan gepast! Het is heeel belangrijk dat je niet minder gaat eten! Veel mensen denken: als de coach 1300 zegt, eet ik wel 1100. Dan val ik vast sneller af! Nou nee dat is dus niet zo en daarbij word je ook nog eens onwijs moe! 

Vetten: 80 / 100 procent in de app!

Vetten klinkt eng, maar ook erg belangrijk!  Onverzadigde vetten zitten vol met gezonde vetten, vitamine A,D,E en essentiële vetzuren die je lichaam zelf niet aan kan maken. Ondanks de vervelende vetten die we op onze buik of heupen terugzien, zijn ze ook heel erg goed! Ze zijn belangrijk om energie te krijgen, isolatie, verzadiging en natuurlijk de smaak! VOORBEELD: olies/magarine/noten/vis/advocado's

 

Koolhydraten: 80 / 100 procent in de app!

Koolhydraten hebben we nodig. Het betekent niet gelijk dat dit slecht is. Wel is de hoeveelheid suiker hiervan belangrijk: Waarvan suikers. Hier dien je dus goed op te letten. Goede Koolydraten geven vooral veel vezels en energie. Het is goed voor je rode bloedcellen en hersencellen. VOORBEELD: Volkoren producten, maar ook fruit.

 

Eiwit: 80 /100 procent in de app!

Eiwitten zijn belangrijk voor het leveren van calorieën en aminozuren. Aminozuren zijn bouwstenen voor het eiwit in lichaamscellen en dit is dus belangrijk voor je spieren! VOORBEELD:  Zuivel, vlees, kip, vis, eieren en noten zitten vol met eiwitten.

xxxx Lonneke

Tip: Plan van te voren je dag menu in.,zodat je zeker weet dat je niet teweinig of teveel hebt gegeten!

bottom of page