top of page
Grapefruitpartje

check,check dubbelcheck

We zijn nu al iets verder. De kilo’s gaan minder snel dan in de eerste weken. We hebben meer informatie over voeding gekregen en over de mind set maar wat is nou de beste manier om af te vallen?

Het belangrijkste deel is het controle houden op wat je eet. WEES BEWUST. Er zijn 5 stappen wat je brengt naar een gegarandeerd succes! Do en Check it!

Meten: meet de ml of grammen af van het voedsel. Wellicht heb je altijd gedacht dat je meer of minder mocht?  Wat is nu precies 75 a 85 gram vlees of 250 groente? Kom je daar eigenlijk wel echt aan? Drink je wel 1.5 liter aan vocht? Door het precies af te wegen, weet je wat je mag hebben.

Schrijven: Belangrijk om de dingen die je eet te noteren en af te lezen. Het hoeft niet altijd, maar probeer het zo afentoe te checken (bij uitzondering van Low Carbs day en Smokkeldays). Zit je nog wel op de goede lijn? Is de combinatie van vetten-calorieën en koolhydraten wel goed in verhouding? Wie weet eet je gedurende dagen altijd teveel vetten en dat is juist iets waar je voor wilt waken!

Plannen: Plan van te voren om te eten, zo laat je eventueel lekkernijen staan die je onverwachts zou eten. Daarbij weet je wat je in huis moet halen en haal je niet andere dingen in huis wat je beter niet kan eten. Ook maak je zo afspraken met jezelf waardoor je alerter bent.

Varieren: Probeer niet vast te lopen in het eten. Er is zooooveel keus. Dwing je zelf daarom om te variëren zodat je alle voedingsstoffen binnen krijgt en het nooit eentonig wordt.

Be Happy: Je hebt nu al heel wat bereikt. Misschien ging het sneller dan verwacht of misschien wat langzamer, maar je bent in iedergeval veel bewuster gaan eten en je zit lekkerder in je vel, omdat er al wat kilo’s af zijn dus… BE HAPPY! De stappen naar een fitter en slanker lichaam zijn gezet. Het is belangrijk om te realiseren wat je allemaal al hebt bereikt en je doelen na te streven.

 

Checklist:

  • Heb je 3 low carb dagen in de week en volg je deze regels?

  • Heb je 3 sportydays in de week  en sport je op deze dagen en red je de aantal kcal per dag?

  • Heb je 1 happyday in de week en ben je verder in de week niet te lief voor je zelf?

  • Noteer je alles wat je eet op sportydays in de APP en zijn je macro’s goed verdeeld?

  • Drink je voldoende water? En eet je minimaal 250 gram groente?

  • Kies je bewust/  gevarieerd en eet je elke dag 2 stuks fruit?

Mijn eigen ervaring

Het oude voedingspatroon sluimert er heel snel weer in. Je oude gewoontes en dergelijke. Je probeert minder met het programma bezig te zijn. En dat is juist de valkuil, juist in deze periode moet je het voedingspatroon en beweegpatroon eigen maken om het afvallen te laten slagen & de kilo’s er af te houden! Een uitdaging, maar door wekelijks hier goed mee bezig te zijn, blijf je ervan bewust en krijg je steeds meer nieuwe inzichten en voelt het niet meer als diëten. Het wordt een levensstijl!

xxxx Lonneke

opdracht

Hou weer alles goed bij voor 1 week. Wat valt je op?

sportenforfun

Vandaag op de planning:

Yoga lesje met een leuke uitdaging. De pose Kraai! Proberen jullie hem uit?

Goodluck

bottom of page